خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/09 - 16:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در سفر به ایروان صورت گرفت:

تاکید اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان بر همکاری‌های اقتصادی، گمرکی، فرهنگی، گردشگری و قضایی

اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان بر همکاری‌های اقتصادی، گمرکی، فرهنگی، گردشگری و قضایی میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان  که در رأس هیأتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی به ایروان پایتخت ارمنستان سفر کرده است با واهرام باغداساریان رئیس گروه دستی پارلمانی ارمنستان و ایران دیدار و گفتگو کرد.



سبحانی فر در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو ملت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تقویت روابط در همه زمینه ها به ویژه پارلمانی با کشور دوست و همسایه استقبال می نماید و گروه دوستی می تواند نقش مهمی در راستای نزدیک نمودن دو دولت و ملت داشته باشد و وظیفه خطیری از این حیث در عهده گروههای دوستی می باشد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور نمایندگان ارامنه در گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان را پلی برای ارتقا و توسعه سطح همکاریهای دو گروه دانست.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان همچنین ضمن طرح مباحثی در ارتباط با پروژه های اقتصادی،گمرکی،فرهنگی، گردشگری و قضایی فی مابین، استفاده از ظرفیت گروههای دوستی دو کشور را در به نتیجه رساندن تعهدات غیرقابل انکار دانست و بر آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران برای کمک در این زمینه تاکید نمود.



وی در ادامه اظهار داشت: تصویب مصوبات فی مابین در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم با تصویب این مصوبات فصل دیگری از روابط را بین دو کشور شاهد باشیم.



توسعه صنعت گردشگری بین ایران و ارمنستان به نفع دو کشور است



واهرام باعداساریان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان - ایران ضمن خوشامد به هیات ایرانی در سفر به ایروان، گروه دوستی ارمنستان و ایران را از بزرگترین گروههای دوستی در پارلمان دانست و گفت: پروژهای مهم و بسیاری برای عملیاتی شدن و اجرا بین دو کشور وجود دارد و برای استفاده از ظرفیت گروههای دوستی ضروری است تبادلات بیش از پیش افزایش یابد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران توسعه صنعت گردشگری بین دو کشور را به نفع ایران و ارمنستان دانست و افزایش هزینه های خروجی را محرکی برای کاهش صنعت توریسم بین دو کشور دانست و بر جاده جایی در این باره تاکید نمود.



وی در ادامه بر تبادل دانشجو و آموزش زبان در دو کشور اشاره داشت و تحقق این موضوعات را برای دو کشور دارای اهمیت دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 260138
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار